Tagliatelle słodko-pikantne z kurczakiem i papryką

Swojego czasu w mojej ulubionej knajpie (Brama Jazz Cafe w Szczecinie) był to mój ulubiony makaron. Po wielu próbach dostałam od kucharza parę wskazówek jak odtworzyć go w kuchni. Nie powiem, żeby w 100% się udało, ale daje radę.

Składniki:

makaron, ja użyłam pełnoziarnistego, trochę zdrowiej

kurczak po 1 filecie na osobę

papryka po 1 na osobę

śmietana

chili, papryka, sól, pieprz, cukier

Makron gotujemy, w międzyczasie podsmażamy kurczaka pokrojonego na patelni, dodajemy paprykę i parę minut rumienimy. Dodajemy śmietanę (słodką, ja używam rama cremafine), szczodrze papryki słodkiej, ostrej, do tego szczypta chilli, cukru, sól i pieprz do smaku. Danie naprawdę fajnie smakuje,  a zdrowe substytuty niektórych składników sprawiają, że na pewno pasuje do zrównoważonej diety.

Dodaj komentarz